Sportief Wandelen Winterswijk

Een gezonde activiteit voor iedereen!

Corona-update

Ook nu, met alle corona-maatregelen, kunnen, mogen, willen en blijven wij wandelen. Elke keer aangepast aan de dan geldende maatregelen. Wij zijn in deze rare tijd de stok achter de deur om te blijven bewegen, want dit is nog nooit zó belangrijk (én populair) geweest. Zolang we nog in twee- of viertallen lopen, kun je je aanmelden voor de maandagmorgen, dinsdagmorgen en donderdagmorgen (vertrek tussen 8:30 en 9:30/10:00 uur), dinsdagavond (vertrek tussen 18:30 en 19:15 uur) en de zondagmorgen (vertrek tussen 9:30 en 10:00 uur). Elke week loop je met een andere wandelpartner(s); het schema wordt de avond vooraf gestuurd!

Onze deelnemers zijn erg blij met deze invulling, maar we hopen allemaal dat we weer snel met de hele groep kunnen lopen!

 

De belangrijkste redenen om mee te doen
met Sportief Wandelen

Een uur sportief wandelen houdt in:

Een uur lang lopen (in een stevig tempo) afgewisseld met een warming-up, loopscholing, tempowisselingen, kracht- en leningheidsoefeningen, coördinatie en nog veel meer… En tot slot een cooling-down.

Dit alles elke week in een andere (spel)vorm.

We hebben groepen in verschillende tempo’s en leeftijden (35-80+).  De afstand wordt aangepast aan het niveau van de groep.

De groepen zijn verdeeld in looptempo’s van 4 – 4,5 km/uur tot en met 6 – 7 km/uur. De intensiteit van de oefeningen ligt ook hoger naarmate het tempo hoger ligt. Iedereen kan dus op zijn/haar eigen niveau mee doen.

Het is belangrijk om tijdens het bewegen ook plezier te hebben. Na afloop drinken we koffie/thee en kan er gezellig nagepraat worden.

Met sportief wandelen bewegen we heerlijk in de buitenlucht in plaats van in de sportschool/zaal!

We lopen het hele jaar door in weer en wind met wekelijks een andere route.

Het is een makkelijke en natuurlijke beweging, je hebt slechts goede wandelschoenen nodig en de kans op blessure is gering.

Door elke dag een half uurtje te lopen gaan je hart, bloedvaten, bloeddruk, cholesterol, botten, spieren, gewicht en geheugen er allemaal op vooruit! En ook heel belangrijk: het is goed voor je humeur.

Sportief Wandelen in een looptempo van 6 tot 7 km/u is vergelijkbaar met Power Walking of Walking Bootcamp.

Algemene informatie

We lopen wekelijks, vanaf onze vaste startlocatie de Bataafse Molen, op maandagmorgen en  -middag, dinsdagmorgen en – avond en donderdagmorgen.

Op zondagmorgen lopen we om de week.

We hebben nog ruimte in onderstaande groepen:

Zondagmorgen van 9:30-10:30 uur (om de week; 5,5 – 6,5 km/uur)

Maandagmorgen van 10:15-11:15 uur (wekelijks; 4 – 4,5 km/uur)

Donderdagmorgen van 8:45 – 9:45 uur (wekelijks in 2 groepen;      4 – 5 km/uur en 5 – 6 km/uur)

Momenteel is buiten sporten erg populair en zijn wij, bij voldoende belangstelling, van plan een nieuwe groep te starten op dinsdagmorgen 10:15 uur of op donderdagmorgen 10:15 uur.

Wilt je je aanmelden of meer informatie? Klik dan op de knop hieronder om een contactformulier in te vullen.

Aanmelden of meer informatie